En berättelse

En varm dag i januari när den rosa monen sken över den rosa- och lilarandiga svampen där Ka och Lo bodde tog Lo tag i Kas fyrkantiga näsa så att hennes blåa hud blev helt skrynklig. Ka skrek i respons och undrade varför i satans skorstenar någon kunde göra så mot henne. Lo skrattade och skuttade iväg, men innan hon hunnit in till sitt lila svampluktande rum vände hon sig om med ett leende på sina popcornformade läppar och sa: "Saaaarrry!". 
Ka blev givetvis rasande. Hon ställde sig upp, kastade iväg stackars Ch, som legat i hennes knä djupt försjunken i en fridfull dröm om brännmaneter och gul snö, och slog knytnäsan i den mjuka svampväggen som skiljde rummen åt. Ett stort fyrkantigt hål bildades. 
"Saaaaaaaaaaaaarry!" skrek Ka och Lo tittade förvånat ut igenom det lilla hålet.
"Genialt, att jag inte tänkt på det tidigare... Nu kan du skicka in massa god mat till mig genom hålet. Så beöver jag inte ens gå ut ur mitt rum. Tack!" Los svar gjorde Ka ursinnig. Varför kunde hon aldrig göra något elakt tillbaka NÅGON av gångerna Lo retade henne?
"Varsågod." sa kajsa och gick ut ur svampen.

Kommentarer
Postat av: Jennie

hahahah, behöver jag ens säga att ni är vääldigt störda? ÅH VAD JAG SAKNAR DIG!!!!!! <3

2010-08-08 @ 13:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0